Monday 1 April 2013

SAMBUNGAN SIRI SKANDAL ADUN PAS TERENGGANU: MAK TIRI YANG TIDAK DIRESTUI


baca...baca...baca...jangan tak baca.....dan nilaikan inilah sebenarnya hipokrasi pemimpin dan wakil rakyat Pas


Lantaran itulah dia tidak suka perbuatan curang seperti itu dilakukan oleh seorang isteri yang kini terpaksa menjadi ‘mak tiri’ kepada nya dan adik-beradiknya yang lain.
Pokku (anak Tengku Hassan) kini menetap di Subang Jaya penuh dengan perasaaan benci kepada perbuatan yang bertentangan dengan agama dan adat timur dilakukan.
Maklumat yang diterima juga mendapati, Pokku begitu kecewa dengan apa yang berlaku dalam keluarganya itu .
“Pengikut Pas sentiasa menganggap pemimpin dan wakil rakyat mereka baik akhlak walaupun jelas betapa buruknya akhlak pemimpin dan puak mereka”
Mungkin ramai di kalangan pengikut Pas tidak tahu akan perkara tidak bermoral seperti  ini dilakukan oleh pemimpin dan wakil rakyat mereka.
“Ini kerana bagi mereka dan persepsi pengikut-pengikut taksub mereka bahawa pemimpin Pas itu baik-baik belaka akhlaknya, yang jahat dan tidak berakhlak itu adalah dari pemimpin dari parti lain”.
Tapi tahukah wahai pengikut Pas itulah sebenarnya ‘feel perangai” atau buruknya akhlak pemimpin anda sekalian, YB Dato’ Tengku Hassan, Adun Ladang. 
Pokku melahirkan kepada kawan- kawannya Mak Cik Aida pernah mengugut mereka, tetapi mereka tetap bersabar.
Mereka tidak pulang ke rumah kerana tidak bersedia melihat suasana kekeluargaan yang tidak seindah dulu lagi dengan kehadiran wanita yang tidak direstui mereka.
Apakah Aida Tengah buat sesuatu kepada ayahnya sehingga menjadi 'gila' kepada isteri orang itu? Itulah yang bermain difikirannya......




No comments:

Post a Comment